Tuesday 14 December 2010

saat merindui dan ingin menangis....




Ingin menangis.


Aku hanya ingin menangis,
membuang segala gundah yang terbeku di hati,
biarkan ianya cair,
sendiri bersama diriku ini,

Aku hanya ingin menangis,
kerna aku yakin manusia tidak memahami,
yang tersayang juga tidak akan mengerti,
dari aku berbicara dan dipandang dengan seribu muka,

Aku hanya ingin menangis,
sendiri bersama diriku ini,
titisan itu teman karib
buat yang terpencil di dunia ini
bukan semua manusia memahami semua bahasa
bukan semua yang disayang akan mencintai diri semula
akrab hilang bila berjauh
yang wujud sentiasa hanya DIA
bicara berat hendak diluah
maka tangis adalah bahasa termudah

Aku hanya ingin menangis,
menenangkan hati yang menggeletar,
biarkan segalanya mencair,
sendiri bersama diriku ini.


~Hilal Asyraf~
0506PM
291110
Dalam bilik, Irbid, Jordan
Anything For You
Puisi Ingin Menangis

0 comments:

Template by : kendhin x-template.blogspot.com