Monday 20 July 2009

Rindu bertamu..


Tiba-tiba rindu itu hadir. Teringat teman-teman seperjuangan. Masa beralih tanpa menunggu sesiapa. Dalam sekejap apa-apa bisa terjadi... dan atas kerana masa lah semuanya telah berlaku dengan pantas.. zaman persekolahan dan IPT ku sudah tamat. Bersukaria dalam menjalankan kerja-kerja persatuan bersama teman-teman ku pun telah pergi masanya. Menikmati usia 20an sudah semakin dekat melambaikan perpisahan. Namun banyak lagi bebanan tanggungjawab sebagai khalifah Allah gagal ku laksanakan. erm... aku menarik nafas dalam-dalam mengenangkan sesuatu ???????


Dalam gembira ada duka. Dalam duka ada gembira. Keduanya bersatu dalam aku meniti sebuah perjalanan.
Tersenyum sendiri mengenang masa lampau yang berlama sudah meninggal pergi. Pernah juga berlinang air jenih dari tubir mata ini mengenang realiti sebuah kehidupan yang pernah ku lalui bersama insan-insan itu. Saat-saat yang amat sukar untuk ku lupakan bersama kalian wahai teman-teman HATI, INSANIAH, BKAWM, MARJAN, MAAHAD...

Kini... masa itu teramat mustahil akan bertandang kembali.. Mereka yang ku kenang dan ku ingati sudah ramai yang berumahtangga, menulusuri perjalanan kehidupan berkeluarga dengan acuan dan kehendak diri berbekalkan ilmu dan iman yang tersimpan dalam lubuk nubari masing-masing. Moga kalian dilimpahi rahmat dan nusrah Allah senantiasa. Jangan lah pernah mengotori ukhwah ini dengan hanya memikirkan kepentingan diri. Hargailah sahabat-sahabat yang pernah mengisi kotak memori hidup kalian. Dan AKU masih disini... mengingati dan terus mengingati dalam doa yang berpanjangan khusus buat kalian duhai teman-teman yang amat ku rindui. Moga kalian berbahagia.

Terima kasih atas segalanya teman dan maafkan diriku seadanya..

Salam Rindu Ukhwah Fillah Abadan Abada...
Nur RafiQaH


0 comments:

Template by : kendhin x-template.blogspot.com