Friday 16 April 2010

AKU dan batas waktu...



Sudah beberapa lama aku tidak berkomunikasi dalam blog kesayanganku ini..Tiba-tiba hati ini beriya benar ingin menyentuhnya dengan penuh kerinduan..maafkan aku wahai sang blog kembara bukan aku tidak mengingatimu cuma aku kegeringan idea untuk ku lontarkan dalam teratak gersang ini...blog orang lain sentiasa berfungsi dengan input2 yang sangat menarik dan bermanfaat..namun aku tidak!!! kerana aku tak pernah berniat untuk kujadikan teratak blog ku sebagai gelanggang untuk warga siber yang rajin membuka dan mencari maklumat.Aku sangat DHAIF.Yang aku tahu..blog ini kucipta atas kerana ingin menyimpan sedikit memori diri bersama kenangan-kenangan yang telah berlalu dan sedikit perkongsian idea yang ada.

AKU dan batas waktu yang ada..telah melakar pelbagai warna dalam kehidupan selaku hambaNYA. Hati yang telah ALLAH anugerahkan telah banyak merasai pahit manis rencah kehidupan.Diri dan kudrat yang dipinjamkan saban teruji dek suasana dunia yang haru biru.Manusia hari ini sudah makin lupa siapa TUHANNYA !!! Moga aku dan orang-orang yang aku sayang tidak begitu.

Cuma satu!!!hari-hari kita dihidangkan dengan agenda kehidupan yang telah ditakdirkan ALLAH...ada yang menggembirakan dan ada juga yang menyedihkan..itu semua asam garam kehidupan..erm, boleh kita cuba mengubah situasi takdir yang ditentukan??? Doa yang
sungguh pasti dapat mengubah segalanya..seandainya kita berkehendak yang baik-baik saja,berbuat baiklah selalu pada diri dan sekalian yang ada disekeliling anda.Namun jika puas kita berdoa,namun buruk juga yang tiba,itu pasti ada hikmahnya...jangan cepat melatah dengan ujian yang ALLAH berikan untuk kita..tapi ucaplah begini terima kasih YA ALLAH kerana hadiah ini.

0 comments:

Template by : kendhin x-template.blogspot.com